wtorek, 25 maja 2010

Malinowe cupcakes Leili Lindholm


malinowe cupcakes malinowe muffiny muffinki babeczki
malinowe cupcakes

Słodziutkie różowe malinowe babeczki dla wszystkich Mam, Matek, Mamusiek, Matulek. A także Macoch, ale tych dobrych:)
Wesołe, kobiece i pełne wdzięku. Z najlepszymi życzeniami: cierpliwości, niestrudzenia, radości z codzienności.
Cupcakes, o których już pisałam pokazując ich makową wersję. Taka smaczniejsza odmiana muffinów.


Malinowe cupcakes


(12 babeczek)

3 jajka, 200 g cukru, 1 łyżeczka cukru waniliowego, 100 g masła, 100 ml mleka, 200 g mąki pszennej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, , otarta skórka zi sok z jednej cytryny, 200 g malin (świeżych lub mrożonych), 180 g cukru pudru, 1 białko, czerwony barwnik spożywczy, ozdoby cukiernicze.

Piekarnik podgrzałam do 175 stopni. Masło rozpuściłam w garnuszku. Zmiksowałam jajka, cukier i cukier waniliowy. Dodałam przestudzone płynne masło, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli, sok i skórkę cytrynową . Ostrożnie wymieszałam z mrożonymi malinami. Dwanaście papilotek włożyłam do blachy muffinkowej i wypełniłam w trzech czwartych ciastem. Piekłam w środkowej części piekarnika około 20 minut. Po ostudzeniu polukrowałam i ozdobiłam.
  • w oryginalnym przepisie babeczki smaruje się polewą ze 180 g cukru pudru, 150 g serka twarożkowego, 140 g malin (cukier zmiksować z serkiem, wymieszać z rozmrożonymi malinami)
  • ozdobiłam cupcakes lukrem z cukru pudru wymieszanego z białkiem i barwnikiem. Można także użyć gotowego różowego lukru.
muffin cupcake babeczka malinowa
muffinek

     

    5 komentarzy:

    1. z przyjemnością upiekłabym dla Mamy takie babeczki
      szkoda, że jesteśmy od siebie daleko..

      OdpowiedzUsuń
    2. Nawet dla macoch:-)? Śliczne i jeszcze z malinami, ach i och.

      OdpowiedzUsuń
    3. lubię takie cukierkowe polewy :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Osz świetnie wyglądają;) i ten kolorek.

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za odwiedziny na blogu i komentarz:)))