sobota, 5 czerwca 2010

Młode warzywa z piekarnika

Młode warzywa pieczone w piekarniku lepiej zachowują aromat niż gotowane

młode warzywa pieczone z piekarnika
młode warzywa pieczone

Kiedy w czerwcu idę na bazar, wracam z pełnymi siatkami. Są już słodkie krajowe truskawki, można jeszcze dostać cienkie szparagi i rabarbar, pojawiła się młoda (ale już nie mikroskopijna) włoszczyzna, młoda kapusta, polskie młode ziemniaki, nieduże jeszcze kalafiorki. Cudowny czas w kuchni:)
Mój ulubiony czerwcowy obiad? Ostatnio: gigantyczny kubek maślanki albo kefiru i miska pieczonych jarzynek.
Do piekarnika wrzucam, co mam -  ziemniaki, włoszczyznę, botwinkę, szparagi, cebulkę dymkę, pasternak, małe cukinie.
Pomysł na parmezanowe masło podpatrzyłam w programie Agnieszki i Marcina Kręglickich "Para w kuchni".


Młode warzywa z piekarnika


(1 porcja)

pęczek młodej włoszczyzny, 2-3 młode ziemniaki, 2 łyżki (ok. 30 g) masła, 2 łyżki tartego parmezanu , 1 ząbek czosnku, 2 łyżeczki oliwy, 1 łyżka posiekanej natki, szczypta soli.

W miseczce wymieszałam miękkie masło, zmiażdżony czosnek, posiekaną natkę i parmezan. Wstawiłam do zamrażalnika. Piekarnik podgrzałam do 200 stopni. Warzywa wyszorowałam, pokroiłam, wymieszałam z oliwą i solą, ułozyłam na blasze wyłożonej pergaminem. Piekłam kwadrans, co jakiś czas potrząsając blachą, aby warzywa upiekły się równomiernie. Potem położyłam na nich pokrojone schłodzone masło parmezanowe, po 5 minutach wyjęłam potrawę z piekarnika.
  • zamiast parmezanu można dodać do masła litewski dziugas czy inny twardy ser tego typu
  • pieczone warzywa mogą być daniem samodzielnym, dodatkiem do mięsa albo ryby na obiad czy kolację


7 komentarzy:

  1. wielbiam warzywa z piekarnika, a najbardziej marchewke, jest wtedy taka soczysta w srodku i slodka. zapewne wypobuje to co proponujesz.
    pozrdawiam
    iwona-hopmart

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm co za pyszności! szybkie i jakie wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ziemniaczki tam są.Coś co z piekarnika kocham najbardziej. Choć i innymi warzywkami nie pogardzę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to naprawdę cudowny kuchenny czas. pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo apetycznie wyglądają !

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny pomysł na letni obiad, fantastyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez najbardziej lubie pieczona marchewke. Do takich warzyw pasuja dipy z twarozku, pyszotka.
    A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i komentarz:)))