sobota, 21 sierpnia 2010

Deser z mascarpone i jagód


jagody z włoskim serkiem serem mascarpone twarożkiem
jagody z mascrapone

Jagody kojarzą mi się z okresem pod koniec szkoły podstawowej, kiedy wykryto u mnie krótkowzroczność. Lekarz poradził, abym jadła jak najwięcej jagód, miało to powstrzymać rozwój wady wzroku. Jagody zwozili wszyscy krewni, jadłam je kilogramami - świeże i w  przetworach. Na oczy nie pomogły, za to przejadły mi się na dobrych kilka lat. Teraz znowu jem je z przyjemnością i już od początku lata wypatruję pod bazarem "bab z lasu" ze świeżymi jagodami.

Czarne jagody, w niektórych rejonach Polski zwane borówkami, (dla mnie borówki to czerwone kuleczki) zawierają dużo garbników i witaminy C oraz - to one działają dobroczynnie na wzrok - antocyjany, barwniki nadające kolor jagodom, a także porzeczkom, aronii, wiśniom, jeżynom.
Zapraszam na szybki deser jagodowy z serkiem mascarpone.


Deser z mascarpone i jagód

(4 porcje)

40 g jagód, 250 g mascarpone, płatki migdałowe, miód do smaku, świeża mięta.

Jedną trzecią jagód zmiksowałam, wymieszałam z resztą jagód, dodałam miód i pokrojone listki mięty. Na kwadrans odstawiłam do lodówki. Mascarpone wymieszałam z miodem. Do szklanych salaterek nałożyłam porcję mascarpone, następnie owoce, a na wierzchu po łyżce mascarpone. Przybrałam miętą i migdałami.

  • deser robiłam także ze zwykłym serkiem, smakuje równie dobrze, jak z mascarpone
  • mascarpone to ser z Lombardii wytwarzany nie z mleka, ale ze śmietany. W smaku słodkawy, o maślanej konsystencji. Nieodzowny składnik włoskiego deseru tiramisu.

8 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny deserek. nieskomplikowany, szybki i zapowiadający sie bardzo smakowicie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny, szybki deserek. Nie wiedziałam, że jagody są dobre na wzrok - będę ich teraz dużo jadła, bo tak się składa, że ostatnio całę dni spedzam przy komputerze.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowity deser niezmiernie. Ale u nas jagód już właściwie nie uświadczysz...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwne, u nas jeszcze we wrześniu się zbiera jagody... Deserek apetyczny i łatwy - to lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny deser:) na pewno smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam jagody, borówki.. nazwa nie istotna. w deserach słodkich to juz szczególnie..

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas jagódki jeszcze są, deser mo zna także zrobić z mrożonych:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i komentarz:)))