wtorek, 26 listopada 2013

Kanapki z trzema pastami na śniadanie

Kanapki z trzema pastami, świetne na śniadanie. Moja ulubiona to pasta z makreli z cebulką.

pasta z makreli
 
Odkąd jem cztery posiłki dziennie stosując żywienie strukturalne, mam problem. Rano, wiadomo, owsianka. Obiad jem normalny, tyle, że raczej z kaszą i makaronem razowym, niż z ziemniakami. Na kolację piję sycące i zdrowe koktajle. Ale co z drugim śniadaniem?
Tradycyjna kanapka z żytniego pełnoziarnistego chleba z twarogiem czy wędliną syci i smakuje, ale ileż można. Sałatka? Tak, ale nie codziennie. Więc co? Inspracji szukam wszędzie - w czasopismach, książkach kucharskich, restauracjach.
Piętrowe kanapki z pumpernikla zobaczyłam w programie telewizyjnym i bardzo mi posmakowały. Są kolorowe, zdrowe i niebanalne. Można gościom, można na kolację. Pikantna pasta z makreli, łagodna pasta z twarożku i orzeźwiająca pasta z suszonych pomidorów - tercet idalny. Wszystkie pasty można oczywiscie przygotowywać i jeść osobno.




Kanapki z trzema pastami 


Pumpernikiel, pół wędzonej makreli, 100 g gęstego kremowego twarożku, 1 dymka ze szczypiorkiem (lub ćwiartka cebuli i szczypiorek), kilka kawałków suszonych pomidorów z zalewy, cytryna, sól, pieprz, zioła (w oryginalnym przepisie tymianek, ja biorę te, które akurat mam, ale zawsze świeże. Może być po prostu natka czy koperek).

Przygotowałam trzy pasty:
1. z makreli  (rybę obrałam z ości i rozdrobniłam, dodałam posiekaną dymkę, sok cytrynowy i pieprz)
2. z twarożku (sparzyłam wrzątkiem i wyszorowałam cytrynę, starłam z  niej trochę skórki, dodałam do twarożku, przyprawiłam solą, pieprzem i ziołami)
3. z suszonych pomidorów (wyjęłam je z zalewy i zmiksowałam)
Kromkę pumpernikla posmarowałam pastą z makreli, przykryłam drugą kromką posmarowaną pastą twarożkową, a potem trzecią, posmarowaną zmiksowanymi pomidorami. 
  •  polecam oczywiście domowe suszone pomidory, które co roku na przełomie sierpnia i września robię hurtowo. Proces produkcji suszonych pomidorów opisałam w tym poście
  • pomidory ze sklepu lepiej nabyć suche i samodzielnie przygotować zalewę (oliwa, czosnek, zioła), będzie smaczniej i taniej
  • makrelę można zastąpić łososiem czy inną wędzoną rybą
  • więcej o żywieniu strukturalnym
  • przepis z programu TVN Style "Szczypta smaku" (odcinek "Kanapki inaczej")

 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny na blogu i komentarz:)))